
Otkriven uzrok stravične zrakoplovne nesreće u Indiji? Crna kutija otkrila ključan trenutak

Prema izvješću, dok se zrakoplov nalazio u fazi rotacije pri polijetanju, sjedalo pilota naglo je skliznulo unatrag zbog kvara mehanizma
Dvije crne kutije iz zrakoplova Air Indija koji se prošlog tjedna srušio u Ahmedabadu pronađene su tijekom vikenda. Prema preliminarnim nalazima koje priprema Indijski ured za istraživanje zrakoplovnih nesreća (AAIB), glavni uzrok pada Boeinga 787 na letu AI-171 kompanije Air India bio je, čini se, mehanički kvar na pilotskom sjedalu tijekom polijetanja, piše Protothema.
U padu zrakoplova koji se srušio na studentski dom u kojem su boravili studenti medicine, poginulo je 270 ljudi.
Cjelovito izvješće bit će objavljeno u nadolazećim danima, dio izvješća indijske agencije već je dostavljen na internu upotrebu agencijama za istragu zrakoplovnih nesreća u drugim zemljama, koja je zatražila zatražila informacije o eventualnim sličnim incidentima koji nisu rezultirali nesrećom.
Zrakoplovi prizemljeni
Zrakoplovi istog tipa u floti Air Indije već su prioritetno prizemljeni i pregledavaju se, posebno tračnice sjedala u pilotskoj kabini.
Prema izvješću, dok se zrakoplov nalazio u fazi rotacije pri polijetanju, sjedalo pilota naglo je skliznulo unatrag zbog kvara mehanizma za zaključavanje tračnica. Težina njegova tijela nenamjerno je povukla poluge potiska u položaj praznog hoda, što je izazvalo nagli pad potiska motora.
Kopilot je pokušao vratiti poluge u položaj maksimalne snage, ali nije uspio nadvladati težinu i položaj pilotova tijela, koje je pritiskalo upravljačke poluge.
Tijek događaja
Protothema je objavila i slijed događaja za koje tvrde da su prethodili nesreći:
12'': Početak rotacije. Sjedalo pilota naglo se pomiče unatrag.
+15'': Poluge potiska se povlače. Kopilot viče: "Potisak se smanjuje!"
+18'': Kapetan uzvikuje: "Moja pozicija!" Čuju se zvukovi borbe.
+26'': Kopilot pokušava vratiti potisak. Zrakoplov doseže visinu od 214 stopa i gubi uzgon.
+38'': Udar
Također, prema pisanju grčkih medija, tehnički pregled olupine otkrio je slomljene sigurnosne igle u pilotskom sjedalu. Sjedalo je servisirano samo 11 dana prije nesreće zbog "otežanog podešavanja". Međutim, nakon popravka nije zabilježena nikakva provjera funkcionalnosti.
Netočni podatci?
Ipak, prema navodima The Aviation Herald, ti podaci su netočni. Tvrde kako je zrakoplov naglo izgubio visinu ubrzo nakon polijetanja, bez prethodno prijavljenog gubitka potiska.
Prema njihovim informacijama, nekoliko minuta nakon što je zrakoplov napustio pistu, posada je proglasila hitnu situaciju, prijavljujući da "nema potiska, (avion) ne dobiva uzgon", nakon čega je došlo do pada.
Indijska Uprava za civilno zrakoplovstvo (DGCA) izvijestila je kako preliminarni nalazi isključuju mogućnost udara ptice, s obzirom na to da nisu pronađeni leševi ptica. Utovar zrakoplova bio je rutinski, pa se problem s utovarom smatra malo vjerojatan. Također, vjerojatnost pilotske pogreške smatra se minimalnom, kao i mogućnost istovremenog otkazivanja oba motora.
POGLEDAJTE VIDEO: Kaos i požar na mjestu smrtonosnog pada zrakoplova Air Indije


















