
Je li kontrola leta u bijelom štrajku? Avioni kasnili 12 puta više nego lani

Raspored letova u zagrebačkoj zračnoj luci sve je više tek
okvirni pokazatelj kada bi koji avion trebao sletjeti i
odletjeti.
"Jednostavno zbog ograničenog broja kontrolora, odnosno smanjenih mogućnosti da bi se zaštitila sigurnost mi provodimo te regulacije koje rezlutiraju sa minutama kašnjenja", pojasnio je Dragan Bilać, direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Hrvatsko nebo je podijeljeno na šest sektora, svaki u jednoj smjeni pokrivaju troje kontrolora. Oni po normi mogu navoditi maksimalno 16 aviona, no u sezoni se često događa da se zbog velikog prometa u jednom sektoru ta brojka popne na 22. Tada se automatski mora otvoriti novi sektor s novim kontrolorima koji međusobno podijele upravljanje letovima.
No kako kontrola leta jednostavno nema te tri dodatne osobe koje
bi otvorile novi sektor, onda se događa ovo avioni čekaju u
Hrvatskoj jer nema ih tko navigirati kroz hrvatski zračni
prostor.
"Tražili smo jer to je naše pravo i obveza jer i mi moramo biti sigurni, je li to neka epidemija u pitanju ili šta se to dešava, ne možemo skrštenih ruku stajati dok nam je pola kontrolora na bolovanju", naglasio je Bilać.
A sindikati uzvraćaju, ne štrajkamo nego iskorištavamo naše pravo.
"Nas fali jedno 30-ak i taj prekovremeni rad se implementira iz razloga da se namiri taj nedostatak kotorlora, a zašto nas nema dosta - to morate pitati upravu koja nema ni projekciju kontrolorskog kadra", rekla je Nataša Sumirat Adikusumah, predsjednica Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja.
U pozadini svega je i sukob oko novog kolektivnog ugovora kojim Uprava želi smanjiti otpremnine za 40 posto.





















