
Gigant u velikim problemima, zabilježili su alarmantan pad: 'Postoji velika neizvjesnost'

Samo carine su u prvoj polovini ove godine koštale koncern 1,3 milijarde eura. Tu su i dodatna opterećenja, koja proizlaze iz programa štednje
Dobit Volkswagena je u drugom kvartalu ove godine opala za više od trećine. Kao razlozi navode se opterećenja izazvana američkim carinama, mjere restrukturiranja i niže profitne marže za električne automobile, piše Deutsche Welle (DW).
Koncern VW je u drugom kvartalu zabilježio značajan pad dobiti. Nakon odbijanja poreza, ova najveća njemačka automobilska kompanija sa sjedištem u Wolfsburgu je zaradila 2,29 milijardi eura, što je 36,3 posto manje nego godinu dana ranije. Ovo je u petak priopćila uprava koncerna.
Već na početku godine Volkswagen je predstavio loš rezultat – dobit je u prva tri mjeseca pala za 41 posto na 2,19 milijardi eura. I drugi kvartal je bio razočaravajući: operativni rezultat koncerna pao je za nešto više od 29 posto i sveo se na 3,83 milijarde eura, što odgovara operativnoj marži od 4,7 posto. To je bilo u okvirima očekivanja analitičara. Obrt je, usprkos neznatno povećanoj isporuci vozila, smanjen za tri posto i iznosio je 80,6 milijardi eura.
Velika opterećenja zbog carina
Samo carine su u prvoj polovini ove godine koštale koncern 1,3 milijarde eura. Tu su i dodatna opterećenja, koja proizlaze iz programa štednje, koji se odnose na marke Volkswagen i Audi, kao i na softversku podružnicu Cariad.
Na rezultat je negativno utjecao i veći udio prodaje električnih automobila, s kojima VW i dalje zarađuje manje nego s vozilima s motorima na unutarnje sagorijevanje. Financijski direktor Arno Antlitz je naglasio da je, zbog navedenih opterećenja, rezultat u drugom kvartalu "na gornjoj granici očekivanja" i dodao: "Ali na kraju se računa novac koji se stvarno slijeva u kasu." VW stoga mora svoje restrukturiranje "dosljedno sprovesti i po potrebi ubrzati". U glavnoj marki istoimenog koncerna - VW bi se do 2030. godine trebalo ukinuti oko 35.000 radnih mjesta, što čini gotovo četvrtinu svih radnih mjesta.
VW zatvara tvornicu u Kini zbog preusmjeravanja proizvodnje na električne automobile. Proizvodnja u Nanjingu je već obustavljena. Do kraja godine tvornica bi trebala biti potpuno zatvorena. Proizvodna lokacija nije bila pogodna za prilagođavanje elektromobilnosti zbog svoje pozicije u gradskom centru i nemogućnosti proširenja, priopćeno je iz krugova kompanije. Zajedničko poduzeće Shanghai Volkswagen pustilo je tvornicu u Nanjingu u rad 2008. godine. Prema navodima kompanije, 2011. godine postrojenje je dostiglo godišnji kapacitet proizvodnje od 300.000 vozila. Među posljednjim modelima, koji su se tamo proizvodili, bili su VW Passat i Škoda Superb.
VW smanjuje prognozu za tekuću godinu
Šef koncerna Volkswagen Oliver Blume izjavio je da se VW "održao u izuzetno izazovnom okruženju". Kao osnovu toga naveo je uspjeh novih proizvoda. "Znatno smo poboljšali dizajn, tehnologiju i kvalitetu, te postigli značajan napredak u području softvera." Liste narudžbi su, ističe Blume, "dobro popunjene".
U tekućoj godini Volkswagen očekuje manju dobit, prije svega zbog američkih carina, ali i zbog slabosti marki Porsche i Audi. Udio operativne dobiti u prihodu bi trebao iznositi između 4,0 i 5,0 posto, kazala je uprava koncerna iz Wolfsburga. Do sada se očekivalo između 5,5 i 6,5 posto. Analitičari su već ranije računali s manje od pet posto marže.
Trenutačne carine su uzete u obzir kao donja granica raspona prognoze. Kada bi se carine na automobile vratile na 10 posto, u obzir bi se više uzimala gornja granica prognoze. Stoga koncern naglašava kako "postoji velika neizvjesnost u vezi s daljnjim razvojem carinske situacije i njenih efekata".
POGLEDAJTE VIDEO: Prizori strašni, a šteta na svakom koraku. Ovo je nevrijeme napravilo automobilima



403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden


