
Čudo iz aviona smrti! Išetao gotovo neozlijeđen: 'Sve se dogodilo u trenu. Tijela su bila posvuda oko mene'

'Bio sam uplašen. Ustao sam i potrčao. Oko mene su bili dijelovi aviona. Netko me zgrabio, stavio u kola hitne pomoći i odvezao u bolnicu'
Lokalna televizija prikazala je snimku Britanca kako neozlijeđen izlazi iz aviona koji se srušio u Indiji. Dogodilo se to nedugo nakon što je policija izjavila da vjeruje da su svi na letu poginuli, piše Daily Mail. U avionu je bilo 244 putnika i članova posade. Avion se srušio u stambenoj četvrti tijekom polijetanja.
Vishwash Kumar Ramesh (40) sjedio je na sjedalu 11A na letu 171 Air Indije iz Ahmedabada za London.Opisao je trenutke prije pada:
"Trideset sekundi nakon polijetanja začula se glasna buka, a zatim se zrakoplov srušio. Sve se dogodilo tako brzo. Kad sam ustao, tijela su bila posvuda oko mene", rekao je lokalnim medijima.
"Bio sam uplašen. Ustao sam i potrčao. Oko mene su bili dijelovi aviona. Netko me zgrabio, stavio u kola hitne pomoći i odvezao u bolnicu", dodao je.
Ramesh, koji živi u Londonu 20 godina, rekao je da je njegov brat sjedio u drugom prolazu na istom letu.
Zapanjujuća snimka prikazuje putnika kako odlazi s mjesta događaja s vidljivim ozljedama na licu.
Zadobio je ozljede prsa, očiju i stopala, rekao je za Hindustan Times.
Drugi ozlijeđen na zemlji
Policija je u bolnici pronašla još jednog preživjelog kojeg je udario avion dok se spuštao.
Vlasti su ranije izjavile da vjeruju da nema preživjelih na letu koji se srušio u Gujaratu s 242 putnika, uključujući 53 Britanca.
Regionalni šef policije rekao je da su "neki mještani također umrli", s obzirom na to da se avion zabio u urede i hostel za liječnike u blizini bolnice.
Do sada su spasilačke ekipe uz podršku vojske pronašle 204 tijela, s žrtvama iz aviona i područja oko nesreće.
Među putnicima bilo je 159 indijskih državljana, 53 Britanaca, sedam Portugalaca i jedan Kanađanin. Među putnicima je bilo 11 djece među kojima su bile dvije bebe.
Otkriven moguć uzrok nesreće
Stručnjaci za zrakoplovstvo kažu da je Boeing 787 Dreamliner, let Air India 171, možda iznenada izgubio pogon "u najkritičnijoj fazi leta" nakon polijetanja.
Vjeruje se da su mogući uzroci nagla promjena vjetra ili udar ptice koji je doveo do dvostrukog gašenja motora.
Dužnosnici indijskog Ureda za istraživanje zrakoplovnih nesreća sada su na mjestu događaja kako bi proveli analizu olupine i pronašli crnu kutiju pogođenog zrakoplova.
Videozapisi dijeljeni na društvenim mrežama pokazuju kako zrakoplov brzo gubi visinu - s podignutim nosom - prije nego što je udario u zgradu i eruptirao u snažnoj eksploziji.
Srušio se brzo nakon polijetanja
Boeing se srušio ubrzo nakon polijetanja s aerodroma Ahmedabad u Gujaratu oko 13.40 sati po lokalnom vremenu.
Ahmedabad, glavni grad indijske savezne države Gujarat, dom je oko osam milijuna ljudi, a prometna zračna luka okružena je gusto naseljenim stambenim područjima.
"Kad smo stigli na mjesto nesreće, nekoliko tijela je ležalo okolo, a vatrogasci su gasili požar. Mnoga tijela su izgorjela", rekla je stanovnica Poonam Patni za AFP.
"Naš ured je u blizini zgrade u kojoj se avion srušio. Vidjeli smo ljude iz zgrade kako skaču s drugog i trećeg kata kako bi se spasili. Avion je bio u plamenu“, rekao je jedan stanovnik, koji je želio ostati anoniman.
Dosegao brzinu, ali ne i visinu
Potpukovnik John R. Davidson, bivši pilot američkih zračnih snaga i konzultant za sigurnost komercijalnog zrakoplovstva, rekao je da je zrakoplov, prema podacima o letu, izgleda dosegao brzinu polijetanja, ali ne i visinu, što sugerira ili vrlo kasnu rotaciju ili zastoj ubrzo nakon polijetanja.
"Postoji niz mogućih scenarija: problemi s potiskom ili performansama motora, prekomjerna težina zrakoplova, loša konfiguracija trima ili zakrilca ili kritičniji kvar koji je utjecao na sposobnost zrakoplova da se uspinje“, rekao je.
"Vrijeme, smicanje vjetra ili čak udar ptice također se ne mogu isključiti u ovoj ranoj fazi.“
Preliminarni podaci praćenja leta s flightradar24 otkrivaju da je zrakoplov dosegao visinu od samo 188 metara nakon polijetanja - visinu daleko ispod standardne za komercijalni zrakoplov nekoliko minuta nakon polijetanja.
Kapetan Saurabh Bhatnagar, bivši viši pilot, rekao je za NDTV da snimke koje kruže i prikazuju zastrašujući pad zrakoplova "izgledaju kao slučaj višestrukih udara ptica pri čemu su oba motora izgubila snagu“.
"Polijetanje je bilo savršeno. I, vjerujem, neposredno prije nego što su uključili opremu, zrakoplov je počeo spuštati, što se može dogoditi samo u slučaju da motor izgubi snagu ili da zrakoplov prestane razvijati uzgon.“
Nižu se teorije
Stručnjak za zrakoplovstvo Sanjay Lazar primijetio je da je Dreamliner star samo 11 godina, tako da je malo vjerojatno da je imao temeljnih tehničkih problema. Zrakoplovom je zapovijedao kapetan Summeet Sabharwal, koji je imao 8200 sati iskustva.
Sudar s pticom "objasnio bi zašto zrakoplov nije imao snagu za uzlijetanje", rekao je.
"Ako je bilo više udara s pticom pri polijetanju, vjerojatno nije mogao prijeći prag od 6-7 minuta i početi padati", dodao je.
Na forumima pilota, stručnjaci za zrakoplovstvo rekli su da zvuči kao da je Ram Air Turbine (RAT), vjetroturbina za hitne slučajeve, aktivirana neposredno prije pada.
Davidson je objasnio da očitanje na maloj visini i velikoj brzini u posljednjem trenutku može ukazivati na strmu putanju nosa prema dolje ili zastoj neposredno nakon polijetanja.
"Ovo je u skladu s nesrećama poput leta Spanair 5022 i leta Flydubai 981, gdje su mehanički ili okolišni čimbenici u kombinaciji s narušenim performansama uzgona doveli do gubitka kontrole tijekom ili neposredno nakon polijetanja", rekao je.
Bivši pilot primijetio je:
"Sami podaci o letu nisu dovoljni za utvrđivanje kvara - ali nam govore da ovaj zrakoplov nikada nije doista uspio poletjeti na smislen način. Što god se dogodilo, dogodilo se brzo i upravo u najkritičnijoj fazi leta".
Poziv u pomoć
Indijska Glavna uprava civilnog zrakoplovstva izjavila je da je avion poslao poziv u pomoć nekoliko trenutaka prije nego što se tragedija dogodila.
Profesor Paul Williams, profesor atmosferskih znanosti na Sveučilištu u Readingu, primijetio je:
U vrijeme polijetanja, vremenski uvjeti na aerodromu činili su se vrlo dobrima. Bio je suh i sunčan dan u Ahmedabadu, s temperaturama blizu 40 stupnjeva. Vidljivost je bila dobra, a puhao je slab zapadni vjetar. U blizini nije bilo lošeg vremena. U ovoj fazi nema naznaka da su turbulencija ili drugi vremenski uvjeti bili faktor u padu".
Profesor John McDermid, voditelj odjela za sigurnost pri Lloyd's Registeru na Sveučilištu u Yorku, primijetio je:
"Iznenađujuće je da se nesreća dogodila prije nego što je zrakoplov uopće dosegao 200 metara visine. Piloti mogu prekinuti polijetanje do prilično kasno u zaletu, pa se čini da se problem pojavio vrlo iznenada u završnom dijelu zaleta ili ubrzo nakon polijetanja i bio je dovoljno ozbiljan da se njime nije moglo upravljati.
"S obzirom na razinu redundancije u sustavima, činjenicu da su zrakoplovi dizajnirani za izlazak samo s jednim motorom itd. na prvi pogled ovo se čini vrlo iznenađujućom nesrećom.“
Peter Neenan, odvjetnik za zrakoplovstvo i partner u britanskoj odvjetničkoj tvrtki Stewarts, objasnio je da će vjerojatno biti provedena zajednička istraga kako bi se otkrio uzrok tragedije.
Prvi Boeing 787 ikada
787 Dreamliner koji je sudjelovao u današnjoj nesreći je širokotrupni dvomotorni zrakoplov. Vjeruje se da je to prvi Boeing 787 ikada, prema bazi podataka Mreže za sigurnost zrakoplovstva.
Posljednja smrtonosna zrakoplovna nesreća u Indiji dogodila se 2020. godine, a u njoj je sudjelovao Air India Express, niskotarifni ogranak zrakoplovne tvrtke.
Boeing 737 zrakoplovne tvrtke preletio je preko stolne piste u međunarodnoj zračnoj luci Kozhikode u južnoj Indiji. Zrakoplov je skliznuo s piste, strmoglavio u dolinu i udario nosom u tlo. U toj nesreći poginula je dvadeset i jedna osoba.
Današnja tragedija najnovija je u nizu katastrofa u koje su uključeni Boeingovi mlažnjaci i događa se samo šest mjeseci nakon što se Boeing 737 srušio u Južnoj Koreji, usmrtivši 179 ljudi.
U listopadu 2018. Boeingov let Lion Aira 610 srušio se u Javansko more nedugo nakon polijetanja iz Jakarte u Indoneziji, usmrtivši svih 189 ljudi u zrakoplovu.
Zatim se u ožujku 2019. srušio let 302 Ethiopian Airlinesa nekoliko minuta nakon polijetanja iz Addis Abebe, što je rezultiralo smrću 157 putnika i članova posade.
Dionice proizvođača zrakoplova Boeing pale su za 8 posto u predtržišnom trgovanju u SAD-u nakon današnjeg incidenta.
Boeing je u izjavi rekao da je svjestan početnih izvješća i da radi na prikupljanju više informacija.




![[KVIZ] Koliko znaš o lakovima za nokte?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/13/1302866/H-17e0867c-c762-4c84-9a75-e7ab54d32447-550.webp?1749813849)
















