
Bi li bijela kutija cigareta smanjila broj pušača?

Europski dužnosnici izvukli su iz naftalina ideju, nastalu svojedobno u Kanadi, da se s kutija cigareta izbace log, žive boje i reklamne slike.
Naime, tinejdžer koji iz džepa izvuče kutiju svjetskog brenda cigareta, u znatnoj je prednosti pred svojim prijateljem koji puši neke jeftinije, lokalne cigarete. U borbi za naklonost djevojčica on na svojoj strani ima imidž brenda koji vrijedi milijarde dolara...
arti-201007280493006Iskustva pubertetlija potvrđuju i mnoga istraživanja koja su financirale vlade diljem svijeta, piše
Upravo među takvom skupinom potrošača duhanski koncerni i traže nove mušterije. Dvije trećine redovitih pušača počelo je pušiti s manje od 18 godina, a od posljedica pušenja svake godine u EU-u umre oko 650 tisuća ljudi. Troškovi liječenja bolesti koje izaziva duhan kreću se godišnje oko 2,5 milijarda eura.
Marketinški stručnjaci znaju da je omot važan
To je glavni razlog zašto su u Europskoj komisiji u Bruxellesu sjetili ideje nastale u Kanadi 90-ih godina, da se cigarete prodaju u gotovo sasvim bijelim kutijama, s crno ispisanim, zakonom odavno uvedenim upozorenjem o štetnosti pušenja. Uz to bi uniformnim pismom bila napisana marka cigareta, i to malim slovima koja se mogu pročitati tek izbliza...
Na ovaj bi način duhanske tvrtke ostale bez veoma jakog komunikacijskog kanala propagiranja i reklame cigareta – kutija. Marketinški eksperti to dobro znaju, zato se i tolika pažnja posvećuje tim kutijama.
Ideju podržava Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), ali logičnoima i protivnika. Od prije mjesec-dva njome se intenzivno bave
Tržišna konkurencija ili javno zdravlje?
Prema mišljenjima pravnika radi se o klasičnom sporu u kome s jedne strane stoji slobodna tržišna konkurencija, a na drugoj interesi zaštite javnog zdravlja. Ako se uvedu kao obvezne bijele, unoformne kutije, što se planira u EU-u negdje u drugoj polovici iduće godine, konačnu odluku u sporu bi vjerojatno donio sud, piše
arti-201003240497006Uglavnom, pristaše ove mjere argumentiraju svoj stav time kako većina mladih označava standardizirana pakiranja cigareta 'nezanimljivim i dosadnim'. Istraživanja su otkrila, također, da kad s kutija nestane sav taj dizajn smišljen da privuče pažnju pušača, onda oni mnogo više primjećuju upozorenja o štetnosti pušenja.
Protivnici pak skreću pažnju na narušavanje takozvanog duševnog vlasništva, u što spadaju marka i njezin dizajn. Takva pakiranja, tvrde oni, olakšat će ilegalnu produkciju i šverc cigareta jer će sve marke izgledati gotovo sasvim isto. Time će se otvoriti šira vrata za ilegalnu trgovinu.
U većini zemalja Unije o ovoj ideji još nije raspravljano na razini vlade i parlamenta. U organima EU-a u Bruxellesu je stvar gotovo prelomljena u korist jedne ovakve smjernice, ali još nije jasno bi li ona bila obvezna ili samo preporuka za zemlje članice.
arti-201008260378006 arti-201002240024006 arti-201008230716006 arti-201007280493006 arti-201003240497006














![[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!](http://cdn2.net.hr/media/2025/05/15/1112653/LS-a42b82f8-3173-11f0-9750-72c51a5f9be6-360.webp?1747926638)
[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!

Na današnji dan napustio nas je jedan od najvećih svih vremena: Njegovim odlaskom više ništa nije bilo kao prije

Ancelotti mlađi odgađa samostalnu karijeru, pomagat će ocu i na novom poslu


