'SVAKI POTEZ DANAS...' /

Šef HTZ-a priznao gdje je zapravo najveći problem s cijenama: Hoće li nam se to obiti o glavu?

Direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić ističe da smo vrlo blizu brojke od milijun gostiju dnevno

VOYO logo
VOYO logo

Senzacionalnih pluseva u aktualnoj turističkoj sezoni neće biti, ali pluseva svakako hoće. I dok se neki žale da je obala prazna, brojke ipak govore drugačije. Uspoređujući s godinama kada je rast bio i do 20 posto, sadašnji plusevi od nekoliko postotaka možda djeluju skromno, no realnost pokazuje stabilnost i održivost.

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, ističe da smo vrlo blizu brojke od milijun gostiju dnevno. „Treba još koji dan da svi podaci legnu u sustav eVisitor, ali vjerujem da ćemo, kao što smo i dosad u srpnju pratili dinamiku prošlogodišnjih brojeva, tako i nastaviti ove godine.“

Za razliku od prijašnjih godina kada se u srpnju „nije moglo disati“, danas se može birati smještaj – i po cijeni i po lokaciji. No to nije iznenađenje, smatra Staničić. „Godina ima svoju dinamiku, a mi smo najavili da će prva polovica srpnja biti nešto slabije popunjena u odnosu na lipanj. Međutim, još je pola srpnja pred nama. Očekujemo da ćemo u srpnju i kolovozu biti na razini prošlogodišnjih rezultata.“

Problemi s cijenama u maloprodaji i ugostiteljstvu

Na pitanje o visokim cijenama, Staničić ponovno apelira na ravnotežu: „Uvijek naglašavamo važnost vrijednosti za novac – za određenu cijenu, gost mora dobiti adekvatnu kvalitetu. Ako to osiguramo, nema straha. Radimo analize s međunarodnim institucijama i moram reći da se nalazimo unutar konkurencije. Negdje smo nešto skuplji, negdje povoljniji u odnosu na destinacije na Mediteranu. Problem se više vidi u segmentima maloprodaje i ugostiteljstva.“

Sezona bez rasta, ali s plusom

Ostatak ljeta, smatra Staničić, ostat će stabilan. „Ne očekujemo rast, jer smo već blizu maksimuma kapaciteta. Ali, ako se nastavi pozitivni trend iz lipnja, vjerujem da ćemo glavni dio sezone završiti u plusu.“

Na Hvaru se u utorak održava veliki sastanak na kojem sudjeluju premijer, ministri i predstavnici turističkog sektora. Cijene će zasigurno biti jedna od tema, ali ne i jedina. „Turizam je horizontalna djelatnost koja zahvaća brojne resore. Dobro je da premijer saziva sastanak u špici sezone, i to u jednoj od najvažnijih turističkih destinacija. Vjerujem da će se analizirati tijek sezone i donijeti pametne odluke.“

Hoće li nam se cijene obiti o glavu? 'Apeliram na sve, budimo pametni'

Na pitanje je li kasno za normalizaciju cijena i hoće li nam se aktualna situacija obiti o glavu sljedeće godine, Staničić odgovara jasno: „Svaki potez danas imat će refleksiju sutra. Već sada radimo pripreme za sljedeću turističku godinu. Uz dobru suradnju javnog i privatnog sektora, možemo odgovoriti na sve izazove. Zato apeliram na sve – budimo pametni.“

Nova kampanja Hrvatske turističke zajednice ima ključnu poruku 'Pomalo' i to bi trebala biti nit vodilja kada je u pitanju i uživanje, ali i zarada od turizma.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali