JEDNA OD NAJOPASNIJIH DIONICA /

Prometni stručnjak ponudio rješenja za magistralu smrti: 'Važno je početi što prije'

Zagorska magistrala jedna je od najopasnijih dionica u Hrvatskoj, kaže profesor zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Marko Ševrović

VOYO logo
VOYO logo

Zagorska magistrala smrti - upravo tako se može nazvati cestu D1, na kojoj su u dva dana poginule četiri osobe. Prvo majka i kći, kasnije i dvoje na motociklu.

Dva dana, dvije prometne nesreća i četiri ugašena života na istoj dionici ceste. Jutro nakon policija na mjestu nesreće u kojoj su poginule dvije osobe na motociklu. U intervenciji su sudjelovali i vatrogasci iz Bistre.

"Užasno je bilo. Nismo previše gledali unesrećene, ali sam događaj i koliko se taj motor razletio u jako velikoj duljini zapravo govore o jako velikoj brzini", rekao je Ivica Bogdan, zapovjednik DVD-a Bistra.

'Jedna od najopasnijih dionica u Hrvatskoj' 

Motocikl je bio neregistriran, a do nesreće je došlo kada je vozač pokušao pretjecati, no traka nije bila slobodna. Prilikom vraćanja nije prilagodio brzinu, naletio je na zaštitnu ogradu i sletjeli su s ceste. Prije dva dana na istoj cesti poginuli su majka i sedmogodišnja kći. Nisu bili vezane. Vozačica je prešla u suprotni smjer i sudarila se s kamionom iz Litve. Zagorska magistrala jedna je od najopasnijih dionica u Hrvatskoj, kaže Marko Ševrović, profesor zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti.

"Ta cesta ima geometrijske oblike koji podržavaju bržu vožnju. Imate nesigurne vozače koji voze sporije i onda drugi iza njih pokušavaju brže voziti. S druge strane, nemate efikasan sustav nadzora i kontrole brzine. Imate točkasto postavljene kamere umjesto sekcijsku kontrolu brzine koju zagovaramo i koja je na takvoj dionici nužna", objasnio je Marko Ševrović, predstojnik Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

Koja su rješenja? 

Uz to, dodaje da je ta cesta preopterećena prometom. Struka nudi rješenja. "Trebalo bi staviti u funkciju autocestu tako da se potakne lokalno stanovništvo da je više koristi kroz bolje tarife, jeftiniju cijenu. Svakako potrebno je i više spojeva na autocestu. Također, ne manje bitno je da se dio prometa prebaci na željeznicu. Napraviti da ta cesta djeluje opasnije za vozače ili da se fizički odvoji da ne može doći do frontalnog sudara", dodaje Ševrović.

Svaki izgubljeni život je previše zato poručuje, važno je što prije svim sredstvima početi liječiti uzroke.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali