Informacije o špijunskoj praksi američke obavještajne službe NSA,
koje su posljednjih dana kulminirale vijestima o prisluškivanju
europskih dužnosnika, dovele su do poplave vijesti o
špijuniranju, a njemački mediji upozoravaju da građane špijunira
i automobilska industrija.
Njemački časopis Auto Bild izvijestio je kako proizvođači
automobila uz pomoć brojnih naprava u vozilu skupljaju
informacije primjerice o potrošnji goriva, o broju putnika u
vozilu ili o opterećenju, što im omogućuje uvid u navike
vozača.
"Skupljanje podataka događa se u velikoj sivoj zoni", izjavio je
za Auto Bild jedan profesor prava.
Sam vlasnik automobila nema mogućnost uvida u te podatke, budući
da samo proizvođači mogu upravljati odgovarajućim napravama u
vozilu.
Nadalje, proizvođači mogu dobivene podatke i upotrijebiti protiv
vlasnika vozila, primjerice kad je riječ o jamstvu za vozilo.
Jedan takav slučaj već je poznat, kad je proizvođač MAN uskratio
jednom vlasniku teretnog vozila izmjenu dijela jer je otkrio da
je vozilo bilo preopterećeno.