ULAZAK U UNIJU /

Otvara nam se tržište s 500 milijuna potrošača

Ulazak u EU može biti i prilika, ali istodobno zatvaraju se vrata tržištu CEFTA-e, odnosno zemljama u okruženju na koje smo tradicionalno naslonjeni.

VOYO logo
VOYO logo

Stiže li od 1. srpnja za hrvatske tvrtke bolje ili lošije vrijeme?  Stručnjaci upozoravaju - sve grane prerađivačke industrije Europu dočekuju nespremne. Gubitak tog povlaštenog carinskog režima koji Hrvatska ima s članicama CEFTA-e, mnoge hrvatske tvrtke teško će nadoknaditi plasmanom u Europskoj uniji. Sve više hrvatskih proizvođača tako najavljuje preseljenje dijela, moguće i cijelih pogona, u te države. Zbog toga bi bez posla mogle ostati tisuće radnika. Ipak, da ne izgubimo u potpunosti i tržište CEFTE, u ime Hrvatske pregovara i Europska komisija. Domaćim proizvođačima dodatno će konkurentnost otežati visoka stopa PDV-a. U našem okruženju on je upola manji. Zato će se i povećati odlazak u šoping preko granice. S jedne strane od 1. srpnja otvara se jedno golemo europsko tržište, ali iskustva, kažu analitičari, pokazuju da će se teško tamo prebaciti i prehrambena industrija. Ona će i dalje biti orijentirana na susjedne zemlje i zato je važno da se vrata CEFTA-e ne zatvore do kraja!

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali