
'Oni koji su preživjeli sada bi se ponovno trebali početi razvijati'

Jan Jilek, direktor tvrtke AdNet interaktivni oglasi te predsjednik IAB Croatia (Interactive Marketing Association), jedan je od najvećih domaćih stručnjaka za online oglašavanje.
Podružnica Europskog udruženja digitalnog i interaktivnog marketinga (IAB), kojoj ste na čelu, zajedno s udrugom HURA organizira nacionalni festival oglašavanja IdejaX, koji će se održati u Zagrebu 26. i 27. svibnja. Što struka i oglašivači mogu očekivati?
Mogu očekivati puno toga! Konferencijski dio će biti pun predavača svjetskog ranga, konferencije s ovakvim rangom predavača mogu se vidjeti jedino u razvijenim zapadnoeuropskim zemljama i obično su kotizacije za njih oko 10.000 kuna. Pri osmišljavanju konferencijskog dijela nismo polazili od toga koliko novca imamo pa se kretali u tim gabaritima, nego što smatramo da tržištu treba i što mu želimo dati, a tek onda smo gledali kako da zaokružimo financijsku konstrukciju, a uz to išli smo na kotizaciju koja će biti prihvatljiva svakome tko se bavi marketingom, dakle 999 + PDV do 1. 5. za oba dana, oba
Kako ocjenjujete trenutačnu situaciju na oglašivačkom tržištu u Hrvatskoj? Loše naspram vremena prije par godina, ali mislimo da je vrijeme da se ona ponovo počne buditi i razvijati. Vjerujemo da je doba rezanja troškova polako iza nas, odnosno da se time više ništa ne može učiniti, osim eventualno zatvoriti poduzeće i sada je ponovo potrebno pokrenuti proizvodnju i prodaju, a tu ključnu ulogu ima i oglašavanje. Dakle, oni koji su preživjeli sada bi se ponovno trebali početi razvijati.
S obzirom na neprestane promjene u tehnologiji, koliko je moguće predvidjeti trendove u online oglašavanju?
Jako teško, tko zna koliko sada u svijetu ima
Kreiranje brenda sve više nastaje kroz vođenje dijaloga s konzumentom, potrošačem, korisnikom.... Smatrate li da su brendovi izgrađeni na monologu prošlost? Kako za koji proizvod... svako od nas zasigurno neće voditi dijalog sa svakim od proizvoda koji koristimo, vjerojatno bi nam samo za to trebao cijeli dan. Ali, svako od nas će voditi dijalog za neki od proizvoda koji je nama bitan. Kako je svakome nešto drugo bitno, tako će svaki proizvod imati neku skupinu ljudi koja će željeti voditi dijalog s njim. Ali, ti ljudi su onda i ambasadori svojeg branda, te oni dalje šire svoje mišljenje drugima kojima taj proizvod možda nije jedan od onih s kojim oni uspostavljaju komunikaciju, ali će na temelju njihovog mišljenja promijeniti odluke o kupovini. Dakle priča je malo kompleksnija i odluka o kupovini se za svaki proizvod donosi drugačije, na temelju različitih poruka koje smo primili, od različitih oglasa ili različitih osoba. Potrebno je znati koji je to splet informacija koje su korisnicima bitne i putem kojih kanala im prezentirati iste.
Koliko su ova jedinstvena ekonomska kriza i recesija promijenili načine na koje danas oglašivači gledaju na tržište oglašavanja, reagiraju na promjene i planiraju budućnost i to u odnosu na razdoblje prije samo godinu ili dvije? Kriza je potakla promjene kod oglašivača u percepciji tržišta oglašavanja. Oglašivači su potražili efikasnije oblike oglašavanja čiji se rezultati mogu i direktno pratiti. To je išlo u korist interneta, ali s obzirom na pad ukupnih budžeta, on nije rastao u onoj mjeri u kojoj bi rastao da nije bilo krize. U godini kada je kriza nastupila, očekivali smo u nekim segmentima internetskog oglašavanja rast od 50%, ali zbog ukupnog pada budžeta za oglašavanje rastao je oko 15%. S obzirom da je vrijednost internetskog oglašavanja bila niska, tih 15% je također malo, no ako gledamo u usporedbi s drugim medijima, rastao je puno više od ostalih. Tako da je utjecaj krize kod nas bio dvojak, s jedne strane pozitivan, ali s druge internetsko oglašavanje bi raslo i više u apsolutnom iznosu da krize nije bilo. Ali, sada bih mogao reći da internet sve brže raste jer su mnogi preraspodjelom budžeta u korist interneta upoznali njegove mogućnosti i efikasnost, tako da sada očekujemo veći porast oglasnih budžeta u korist interneta.
Evolucija i budućnost oglašavanja i medijskog sektora. Vaša razmišljanja o tome. Što možemo očekivati?
Teško pitanje, može se gledati na lokalnoj razini, a i na globalnoj. Neke stvari se razlikuju, a neke su iste. Medijska scena se fragmentira, što s jedne strane omogućava bolji
Koja Vam je omiljena marketinška/oglašivačka kampanja svih vremena i zašto?
Googleova kampanja za lansiranje Gmaila. Kampanja je krenula 1. travnja, a priča iza nje je bila: "Google je napravio freemail s 1 GB prostora po korisniku." Naravno, u jednom danu napravili su takav














![[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!](http://cdn2.net.hr/media/2025/05/15/1112653/LS-a42b82f8-3173-11f0-9750-72c51a5f9be6-360.webp?1747926638)
[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!

Na današnji dan napustio nas je jedan od najvećih svih vremena: Njegovim odlaskom više ništa nije bilo kao prije

Ancelotti mlađi odgađa samostalnu karijeru, pomagat će ocu i na novom poslu







