/

Zbog Facebooka otkaz ili smanjenje plaće

U brojnim kompanijama zaposleni mogu slobodno koristiti Facebook, Twitter i druge društvene mreže, ali postoje stroga pravila na koji način mogu ostavljati komentare.

VOYO logo
VOYO logo

Takva sudbina zadesila je zaposlenike srpske Kladionice Mocart. Bez posla ih je ostalo dvadesetak jer su lošim komentarima o uvjetima rada narušavali ugled tvrtke, piše Blic.

Velike kompanije internim propisima uređuju način na koji zaposleni mogu javno iznositi svoje mišljenje na društvenim mrežama. Osnovno pravilo je da to rade u svoje ime, da ne vrijeđaju, te da ne iznose povjerljive informacije i ne zloupotrebljavaju logo firme i sve što podliježe autorskim pravima.

U srpskoj kompaniji Telenor zaposlenici tijekom radnog vremena mogu koristiti Facebook, ali pod uvjetom da mišljenja i stavove iznose u osobno ime, a ne u ime tvrtke. Ukoliko prekrše pravila, na osnovi kolektivnog ugovora, mogu biti kažnjeni samo upozorenjem, ali ako u kompaniji procijene da im je nanesena velika šteta, i otkazom.

"Osim zastarjelog modela po kome zaposlenom jednostavno zabranite nešto, mnogi problem rješavaju i despotski, otkazima ili smanjenjem plaća, umjesto da rješavaju uzrok", kaže Dragana Đermanović, direktorica PR pepper agencije.

Eurobank EFG aktivno koristi Facebook za promoviranje, ali zaposleni u toj banci iz sigurnosnih razloga nemaju pravo koristiti društvene mreže.

U Privrednoj komori Srbije pristup Facebooku dozvoljen samo zaposlenima u Centru za marketing i informiranje.

"Ne vidim razliku između kritika tvrtke na Facebooku i kada zaposleni negativno pričaju o njoj od usta do usta. Negativne komentare shvaćam kao kritiku, ali i kao sugestije za bolji rad", kaže Ivan Jakšić iz Privredne komore Srbije.

Vezani članci:

arti-201011240573006 arti-201010280089006

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali