
I to se desilo: Kineski auto 'made in Bulgaria'

Iz pogona u bugarskom Loveču počeli su izlaziti prvi automobili kineskog proizvođača Great Wall Motors.
Još 2009. godine je ovaj kineski proizvođač potpisao ugovor o suradnji s bugarskim Litexom o prvoj proizvodnji kineskih automobila u Europskoj uniji. Predviđena je ukupna investicija od oko 97 milijuna eura i zapošljavanje preko 1.800 djelatnika u pogonu u bugarskom gradiću Loveču, ali za sada samo 120 radnika sklapa dijelove koji stižu iz Kine. Probna proizvodnja traje već nekoliko mjeseci i navodno je oko 200 automobila modela Voleex C10 i Steed 5 već pronašlo svoje kupce, piše
Great Wall Motors ima velikih ambicija za europsko tržište. Prvi modeli proizvedeni u Bugarskoj su namijenjeni za tamošnje tržište, ali već 2014. bi se u Loveču trebalo proizvoditi punim kapacitetima do 50 tisuća vozila na godinu. Glavni prodajni argument trebala bi biti cijena - između 16.000 i 25.000 bugarskih leva (odnosno 8.200 i 12.800 eura).
Dakako, postavlja se pitanje koliko su takvi jeftini automobili sigurni. Ferdinand Dudenhöfer iz Centers Automotive Researcha za
Naime, kineski proizvođači poput Lifana i Cherya u Rusiji bilježe rekordne poraste prodaje koji iznose i po 150 posto, a osobito su za njihove automobile zainteresirani građani zemalja poput Srbije, Makedonije, Crne Gore ili Albanije. Već je Dacia je pokazala kako su kupci u Europskoj uniji zainteresirani za automobil koji košta tek nešto manje nego malo skuplji rezervni dio nekog prestižnog automobila.







![[KVIZ] Znaš li pravilno razvrstati otpad?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/03/1295967/H-a479c49e-eaec-403f-9778-04a762449b78-550.webp?1748935373)













