BERLIN - Andreas
Lubitz, kopilot zrakoplova njemačke zrakoplovne
Germanwings na letu 4U9525, koji se u srijedu srušio u francuskim
Alpama nije prvi pilot za kojega se pretpostavlja da je to
namjerno učinio, piše agencija dpa navodeći još nekoliko sličnih
slučajeva.
Situacije u kojima su piloti namjerno srušili zrakoplov da bi
počinio samoubojstvo vrlo su rijetki i vrlo ih je teško
uvjerljivo dokazati, piše dpa.
Samoubojstvo je, primjerice, jedna od teorija koja se spominje u
misteriju koji obavija nestanak zrakoplova Malaysian Airlines
MH370. Zrakoplov je nestao prošle godine u ožujku na letu iz
Kuala Lumpura prema Pekingu.
U studenome prošle godine u Namibiji se srušio zrakoplov
Mozambique Airlinesa. Tada je poginulo 33 putnika, a istražitelji
su zaključili da ga je namjerno srušio pilot koji je njime
upravljao.
Dužnosnici američke službe za zračni prijevoz vjeruju da je 1999.
kopilot u smrt namjerno odveo sebe i 217 putnika na letu 990
Egypt Aira. Pretpostavlja se da je namjerno srušio letjelicu u
Atlantski ocean nakon polijetanja iz New Yorka. Egipatske vlasti
oštro su zanijekale tu tvrdnju, uz objašnjenje da je nesreća
posljedica mehaničkog kvara.
Dvije godine kasnije, 2001. u Indoneziji se srušio zrakoplov
tvrtke Silk Air na liniji Džakarta - Singapur. Američki
istražitelji i u ovom su slučaju izrazili sumnju da je nesreću
namjerno prouzročio pilot. Tada su poginula 104 putnika, a u
izvješću američkih istražitelja stoji da je pilot imao
financijskih problema. Teoriju o samoubojstvu oštro su opovrgle
indonezijske zrakoplovne vlasti.
1994. pilot zrakoplovne tvrtke Royal Maroc, koji je navodno imao
ljubavnih problema, srušio je zrakoplov kojim je upravljao u
gorju Atlas nedugo nakon polijetanja iz Agadira. To su ustanovili
američki dužnosnici za zračni prijevoz, no udruga marokanskih
pilota odbacila je rezultate njihova istraživanja. Tada je
poginulo svih 44 putnika.