ministar zaboravio /

Monetizacija je trebala biti Vladin pothvat, uspjeh se jamčio i foteljom!

Monetizacija autocesta trebala je biti najveći pothvat u mandatu Kukuriku Vlade. Uporno je premijer ponavljao građanima da će u suprotnom na 4 milijarde eura cestarskih dugova – platiti još toliko kamata

VOYO logo
VOYO logo

Monetizacija autocesta trebala je biti najveći pothvat u mandatu Kukuriku Vlade.

"Ako Hrvati misle plaćati, naročito oni mlađi od 52 godine, koji štede u mirovinskim stupovima, ako žele plaćati kamatu sljedećih 25 godina u Paris, London, Milano, Basel, platit još jednu glavnicu, da nas iskamatare - super! Ali ja nekako mislim da su Hrvati veći račundžije", izjavio je 3. studenog 2014. premijer Vlade Zoran Milanović. Kako bi smanjila javni dug, država je počela pregovarati s tri moćna konzorcija – Goldman Sachsom praćenim hrvatskim mirovinskim fondovima, austrijskim Strabagom i australskom Mekori grupom. Cijena monetizacije – najmanje dvije i pol milijarde eura. Uspjeh je ministar prometa uvjetno jamčio i foteljom .

"Ako tu ponudu vlada RH ne prihvati, a ja osobno smatram da je ta ponuda dobra, onda ću ja ponuditi svoj mandat na raspolaganje premijeru", kazao je za RTL Danas 9. listopada 2014. ministar Siniša Hajdaš Dončić.

Protivnici monetizacije počeli su skupljati potpise za referendum, a dok se SDP na to nije obazirao, partnerski HNS nabrzinu se ogradio da neće siliti koncesiju autocesta pod svaku cijenu.

"Glas građana uvijek treba slušati i slušat ćemo ga i u ovom slučaju", poručila je 14. listopada potpredsjednica Vlade Vesna  Pusić.

Iako je za referendum prikupljeno dovoljno potpisa – Sabor je odluku prepustio Ustavnom sudu.

RTL-ova anketa pokazala je da najviše građana, njih 27 i pol posto želi da autoceste ostanu državne i da se uvedu vinjete. Prodaju 51 posto dionica HAC-ONC-a građanima i mirovincima podržalo je njih 25 posto. 19 posto založilo se da sve ostane isto, 13 da koncesiju dobiju mirovinski fondovi, a monetizaciju je pozdravilo tek 3 posto građana. Shvativši da je otpor velik, ministar mijenja taktiku . "Mi ćemo morati dići cijenu goriva 40 lipa, ja ću biti vrlo iskren i vrlo otvoren jer ne možemo staviti ili riskirat projekte u željezničkoj infrastrukturi", kazao je Hajdaš Dončić 10. prosinca. No zanimljivo je da scenarij drastičnog poskupljenja goriva Hajdaš Dončić više ne spominje. Kao opciju B ubrzo je predstavio prodaju 51 posto dionica HAC-ONC-a građanima i mirovincima – što je sad premijer preinačio u konačno rješenje.

Više o temi: 

HDZ zbog odustajanja od monetizacije traži ostavku ministra Hajdaša Dončića

Milanović otkrio: 'Odustajemo od monetizacije autocesta!'

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali