AMBICIOZNI HRVATI: /

Čak 87 posto građana želi u poduzetnike jer žele raditi za sebe

Hrvati su svjesni da poduzetnici puno rade, no očito im to ne smeta. Oni bi prije svega voljeli raditi za sebe i biti sami svoj šef.

VOYO logo
VOYO logo

Čak 87 posto hrvatskih građana želi pokrenuti vlastiti posao, dok ih je već pet posto ostvarilo taj svoj san. Njih svega tri posto nema takve ambicije, a pet posto ih nije razmišljalo o takvoj opciji. Podaci su to istraživanja koje je proveo portal MojPosao na uzorku od oko 300 ispitanika, a u kojem ispitanici koji ne žele pokrenuti biznis navode da nemaju kapitala te da je u Hrvatskoj loša poduzetnička klima.

O ulasku u vlastiti biznis podjednako razmišljaju i žene i muškarci te osobe svih stupnjeva obrazovanja. Kao glavni razlog pokretanja vlastitog posla ispitanici navode da žele biti "sam svoj šef" (57%), da mogu biti uspješniji nego kada rade za druge (55%) te vjeruju u svoju ideju i da mogu zaraditi na njoj (38%). Kad je riječ o pokretanju posla, čak 80 posto ispitanika tvrdi da ih muče financije, 38 posto da nemaju potrebne informacije, i 32 da ih muči potencijano tržište.

Potrebna upornost, spremnost na rizik i snalažljivost

Od ispitanika koji namjeravaju pokrenuti vlastiti posao, njih nešto više od trećine (35%) namjerava to učiniti u narednih godinu dana, dok ih 49 posto nema vremenski rok. Njih 15 posto navodi da će to učiniti u narednih 5 godina. S pripremom poslovnog plana krenulo je 26 posto ispitanika, dok ih je 4 posto već i realiziralo dio poslovnog plana. Većina ispitanika (65%) je još u fazi promišljanja o pokretanju vlastitog posla.

Ispitanici pod ključne osobine potrebne za poduzetništvo ističu upornost (30%), spremnost na rizik (21%) i snalažljivost (21%). Najmanje ispitanika navelo je komunikativnost (5%) i 'debelu kožu' (5%).

Čak 72 posto ispitanika smatra da poduzetnici rade više za sebe nego što rade za nekog drugog. S druge strane, 27 posto ispitanika navodi da će možda na početku više raditi, ali kasnije manje. Svega 2% smatra da poduzetnici zapravo rade manje. Kada je u pitanju zarada, većina ispitanika (67%) smatra da poduzetnici na početku zarađuju malo, ali im se s vremenom zarada povećava. Trećina ispitanika (30%) smatra da poduzetnici odmah zarađuju više radeći za sebe nego za nekog drugog, dok ih 3% ipak navodi da zarađuju manje.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali