
Vozili smo Kiju Sorento

Sorento, Kijin adut u višem srednjem SUV segmentu, na hrvatsko tržište stiže s novim izgledom, novom generacijom motora, luksuznijom unutrašnjošću te sedmogodišnjim tvorničkim jamstvom
Da je riječ o globalnom proizvodu govori podatak kako je novi Sorento nastajao u čak tri dizajnerska centra, u Kaliforniji, Njemačkoj i Koreji. Ipak, prevladao je europski dizajnerski smjer nastao pod vodstvom Petera Schreyera.
Novi Sorento, koji je u usporedbi sa prethodnikom u dužinu narastao za 95 mm, a istovremeno postao 15 mm niži, rezultat je Schreyerove sklonosti čistim linijama koje zajedno grade snažnu, robusnu i čvrstu cjelinu.
Izvana je moderan i elegantan, a istovremeno snažan i sposoban savladati najteže terenske izazove. Na prednjem dijelu lako je primijetiti novo 'lice' Kije sa snažnom i kromom obrubljenom maskom motora.
Unutrašnjost je potpuno nova, modernija i rafiniranija. Redizajnirana instrument ploča, sportski mjerači sa Supervision osvjetljenjem, atraktivni audio sustav sa šest zvučnika i AUX, USB i iPod priključcima, automatski klima uređaj sa dva područja djelovanja i odvojenim podešavanjem temperature i dva osamstupanjska ventilatora, samo su neki od detalja koji pružaju limuzinski ugođaj.
Veliki napredak u odnosu na prethodni model je prostranost kabine. Prostor za noge u drugom redu sjedala narastao je za cijelih 27 mm. Veća je i širina u visini ramena: naprijed je porasla za 16 mm, a u drugom redu sjedala, gdje je i prostor za glavu narastao za 14 mm, za čak 11 mm.
Zapremina prtljažnika, koji se sklapanjem trećeg ili drugog reda sjedala može povećati, iznosi 1047 litara, odnosno 15% više nego kod prethodnika.
Prtljažni prostor, koji se može povećati do čak 1546 litara, opremljen je i dvostrukim dnom u kom se nalazi elegantno uređeni prostor za rezervni kotač i alat, kao i veće pregrade za predmete. Novi 2,2-litarski dizel četverocilindraš može se pohvaliti odličnim odazivom i snagom koju prati izuzetno niska potrošnja.
Zadovoljava emisijske norme Euro5, a istovremeno nudi 145 kW (197 KS) kod 3800 okretaja u minuti i 430 Nm okretnog momenta između 1800 i 2500 okretaja kod ručnog mjenjača i čak 445 Nm okretnog momenta verziji sa automatskim mjenjačem.
Benzinska ponuda obuhvaća i 2,4-litarski benzinski motor DOHC CVVT, izrađen od lakog aluminija. Benzinski četverocilindraš postiže maksimalnu snagu od 128 kW (174 KS) pri 6000 okretaja u minuti i 230 Nm okretnog momenta pri 3750 okretaja.
Stalni automatski pogon na sva četiri kotača efikasno je raspodijeljen na prednji i stražnji par kotača, a o čemu brine sustav TOD (torque on demand) – viskozna spojka s elektronskim upravljanjem, koja u djeliću sekunde raspodjeljuje pogonsku snagu na sigurniji par kotača.
Kia na model Sorento daje svoje revolucionarno, 7-godišnje puno tvorničko jamstvo, odnosno do 150.000 prevoženih kilometara, a unutar prve tri godine jamstvo je bez ograničenja prevoženih kilometara. Cijene benzinaca se kreću od 209.900 kuna, a dizelskih modela od 231.900 kuna naviše.
Popis sigurnosne opreme zaista je dugačak. Uz sigurnosne zračne jastuke, zračne zavjese, aktivne naslone za glavu tu je i ESP sustav elektronskog nadzora stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima: BAS - automatsko pojačavanje sile kočenja, TCS - električni sustav kontrole proklizavanja pogonskih kotaca, HAC (



403 Forbidden
![[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!](http://cdn2.net.hr/media/2025/05/15/1112653/LS-a42b82f8-3173-11f0-9750-72c51a5f9be6-360.webp?1747926638)
[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!

Na današnji dan napustio nas je jedan od najvećih svih vremena: Njegovim odlaskom više ništa nije bilo kao prije
